Trening

Motivated-update!

Har dere sett mitt siste innlegg på Motivated.no?

Her har jeg skrevet om mitt treningsopplegg jeg har fått laga av Personlig Trener.

Finn innlegget HER! ♥





Nå er det min tur!

MOTIVATED-bloggen har fått kjemperespons og vi er godt i gang med presentasjonsrunden av medlemmene. Hittil har vi blitt ti jenter, og alle har sine områder de er gode på og har erfaringer med - noe for enhver smak!

Idag er det Gudrun Jona og meg som skal presenteres, og dere må virkelig få med dere Gudrun sitt innlegg! Hun har gjort en utrolig jobb med kroppen sin, og i løpet av ett år har hun mistet 30 kg! Innleggene ligger allerede ute, og du kan lese mitt her!





Heng deg på! Get motivated - and stay motivated!

Er dere klare?

Nå er den nye fellesbloggen oppe å går! Her kommer vi til å skrive om tema som trening, motivasjon og kosthold. Vi er en jentegjeng som har ulike mål; noen vil ned i vekt og noen vil opp. Her er det noe for alle, og vi har alle ulike verktøy og metoder for å nå de ulike målene våre!

Jeg skrev et innlegg om den for noen dager siden (her) og fikk massevis av positiv respons! Design og header er ikke helt på plass enda, men vi verker alle etter å komme igang, så nå er det innholdet som gjelder!

Vi har allerede postet våre første innlegg, og nå kommer presentasjonene av medlemmene fortløpende, heng dere på og følg med!

 

Sjekk ut bloggen vår HER, eller trykk på logoen!

Jeg har en nyhet!

For noen dager siden begynte jeg og noen andre flinke jenter å pønske på en idè... Det var Siri som kom opp med ideen først, og så ble det flere som hengte seg på, og nå er vi 8 flotte jenter som pønsker sammen...

Vi skal starte opp en fellesblogg med tema trening, motivasjon og kosthold! Vi kommer til å skrive hver våre kvalitetsinnlegg med tips til trening, forslag til sunn og god mat og om hvordan en kan nå målene en har satt seg!

Følg med, bloggen er snart oppe å går!

Are you ready to become MOTIVATED?




Endelig igang!

Nå føler jeg at endelig er i gang med treninga! Jeg har holdt på i et par uker nå, men har ikke turt å skrive så mye om det, i tilfelle jeg skulle falle tilbake til gamle synder. Jeg har jo trent litt i løpet av høsten også, men ikke særlig systematisk, og gjerne bare 1-2 ganger i uka, når jeg har orka...

Etter at jeg begynte i full jobb har jeg vært innmari sliten på ettermiddagene, så jeg har rett og slett ikke orka. Men nå, nå begynner det å komme seg, i tillegg til at jeg har egen bil, noe som gjør det litt lettere å komme seg dit (lite motiverende å måtte gå til og fra trening i 18 minusgrader..)

Idag føler jeg at jeg har hatt en god ta-vare-på-meg-selv dag! Det ble en kjapp , men effektiv, treningsøkt på 45 minutter idag, etterfulgt av et kvarter i solarium.


Den beste treningslåta akkurat nå: Nicole Scherzinger - Poison

Her er dagens økt:

♣ Oppvarming: 10 min rask gange (6,5 km/t)
Geriljakardio:  20 sek spurt (12,5 km/t) 10 sek hvile x 8
Styrke på underkropp: 25 min
Nedtrapping: 5 min gange (6 km/t)

Geriljakardio er en supereffektiv måte å trene intervaller på. Utenom oppvarming tar det kun 4 (!!) minutter, og du blir dødssliten. Jeg henger som et slips over mølla når jeg er ferdig, og det er så deilig slitsomt!  Etterpå tar jeg et minutt eller fem med gange, bare for å hente meg litt inn igjen. Jeg løper i 12,5 km/t nå, og har gjort det siste uken, men fra i morgen av er det bare å turn it up a notch, til 13 km/t! Jeg har planer om å øke 0,5 km/t per uke, før jeg når mitt gamle mål som jeg tror lå på 16 km/t.

På iform.no fant jeg en artikkel om geriljakardio, og den kan du lese HER. En kjapp oppskrift på gerilja (hentet fra artikkelen) får her:

Nedtrapping etter trening er viktig for å renske ut slaggstoffene som frigjøres under treningsøkten. Nedtrappingen gjør at du ikke blir like stiv dagen etter. Dette lærte en PT-kompis meg når han hjalp meg å sette opp treningsprogram for et års tid siden.

Nå skal kosekiloene vekk!



Så, er det flere som er igang med treningen?
Har dere prøvd geriljakardio?

hits